onsdag 26 november 2008

Förvandlingen...

När vi köpte huset visste vi inte riktigt vad vi skulle göra med utsidan. Brunt tråkigt spiktegel, en pensionärsveranda...hjälp! Många olika förslag kom upp men inget kändes riktigt rätt...puts var över vår budget då...så när min vän J kläckte ur sig..."Men ska ni inte bara måla?", kändes det helrätt! Klart vi skulle! Så lite färg senare, lite inpiration från nyfunkis hus om ett snyggt "räcke" till verandan och trappan och vi var i hamn. Nu väntar bara taket på en välbehövlig rust...blir nog till sommaren... Bjuder på lite före, under och efter förvandligen...







11 kommentarer:

Salle sa...

fan vad snyggt du väljer alltid rätt puss

Anonym sa...

Jättesnyggt, vilken skillnad. Jag känner igen huset nu, har sett det på Familjeliv tror jag..kramilikram

Anonym sa...

Oj. Vilken skillnad! Tyckte huset var fint redan från början! (gillar tegelhus)....
Jättejättefint!!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej hopp,

Vad roligt att hitta en ny spännande blogg att besöka! Kommer gärna tillbaka snart igen - vilket fint hem & härliga bilder!!!

Kram Jes

Anonym sa...

Heej. Snubblade in på din blogg =)Va fint erat hus blev. Jag är inget fan av tegelhus men när jag såg vilken skillnad det blev på ert hus så känns det som att tegelhus är helt rätt =) Tack för trevlig läsning! /H

Anonym sa...

Jätte snyggt och vilken skillnad, det blev ett helt nytt hus. Vilket bra tips till alla som vill piffa upp sitt tråkiga tegelhus ;)

martina sa...

Jättesnyggt förvandling, som ett nytt hus ju!

Vitfärg och Kompost sa...

Hej

Vad fint ert hus blev med den vita fasaden, upp to date!!
Härligt att hitta en blogg med lite 50-60 tals anda, känner mig lite less på all shabby shick som de flesta bloggar verkar innehålla.

Tack för fina bilder!
/Katarina

Linn sa...

Hejsan Svejsan!
Hittade din blogg idagarna, gud vad fint ni har gjort huset. Vilken make over.....gillar din blogg. Önskar en trevlig Jul
Kram Linn LN-design.blogspot.com

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vilken skillnad! Snyggt!

Julkram Tina

Anonym sa...

Hej!
Ramlade in av en slump då jag googlade på "måla spiktetel". Sedan såg jag att det är ett hus här i stan! Vilken slump!
Vi funderar på samma sak, att måla över teglet. Hur har färgen hållit genom åren?

Mvh Jennie